Retour
Gebruiksvoorwaarden
Terminals voor aanvragen m.b.t. bereiding en reservatie van producten in de beenhouwerijen van geïntegreerde winkels van Delhaize
1. principes
In bepaalde winkels die in eigen naam door Delhaize Le Lion/De Leeuw Comm. V. (hierna "Delhaize" genoemd) worden uitgebaat, biedt Delhaize haar klanten de mogelijkheid om de bereiding van producten aan te vragen in de beenhouwerij, en dit via elektronische terminals die beschikbaar zijn in de winkels. Zo kunnen de klanten, in functie van de in de beenhouwerij beschikbare vleessoorten en vleesbereidingen, beenhouwerij- en charcuterieproducten“op maat en op vraag” verkrijgen zonder dat ze aan de toonbank van de beenhouwerij moeten blijven wachten. Ze kunnen hun boodschappen doen terwijl de beenhouwer het gevraagde klaarmaakt. Wanneer ze hun boodschappen gedaan hebben, kunnen ze hun pakketje komen ophalen in de daarvoor bestemde frigo van de beenhouwerij alvorens ze de producten aan de kassa van de winkel gaan afrekenen, tezamen met hun (eventuele) andere boodschappen. Omdat de bereidingsaanvraag enkele dagen van tevoren kan worden gedaan, kunnen de klanten hun pakketten ook op een later tijdstip afhalen, zoals aangegeven in hun aanvraag.
Dit systeem is bedoeld voor klanten die deze dienst voor privédoeleinden gebruiken. Voor relatief grote hoeveelheden, zelfs voor privégebruik, is het aan te raden om de aanvraag minstens 3 werkdagen op voorhand in te dienen. Voor professioneel gebruik of voor grote hoeveelheden behoudt Delhaize zich het recht voor om deze aanvragen niet te aanvaarden, vooral met het oog op de beschikbaarheid van beenhouwers en vlees in de winkel. Voor professionele aanvragen en/of grote hoeveelheden is het aan te raden om meteen naar de toonbank van de beenhouwerij te gaan. Indien een aanvraag te omvangrijk is en niet binnen de door de klant gevraagde termijn kan worden bereid, behoudt Delhaize zich het recht voor om de klant mondeling of telefonisch te informeren.
Samengevat :
Normaal volume (privégebruik) |
Zo snel mogelijk, nog op dezelfde dag
beschikbaar |
|---|---|
Groot volume (privégebruik) |
Een termijn van minstens 3 dagen voorzien |
Professioneel gebruik |
Rechtstreeks met de beenhouwer van Delhaize een datum overeenkomen. |
Deze gebruiksvoorwaarden van de terminals voor bereidingsaanvragen van beenhouwerijproducten in geïntegreerde Delhaize-winkels (hierna "de Gebruiksvoorwaarden" genoemd) zijn van toepassing op alle reserveringen die zouden gebeuren via de elektronische terminals die ter beschikking worden gesteld in de Delhaize-winkels, die Delhaize in eigen naam uitbaat, om de bereiding van deze producten door het beenhouwerijatelier van deze winkels aan te vragen.
2. De identiteit van de dienstverlener
Deze dienst wordt geleverd door Delhaize, met de volgende identificatiegegevens :
DELHAIZE LE LION / DE LEEUW Comm. V.
Osseghemstraat 53
1080 Brussel
KBO 0402.206.045
Bankrekening (IBAN): BE27 2100 0000 2173
Tel.: 02/412.22.11 (tussen 9.00 en 17.00 uur)
Fax: 02/412.21.94
E-mail: info@delhaize.be
Deze dienst is alleen beschikbaar in bepaalde Delhaize-winkels die Delhaize in eigen naam uitbaat,
d.w.z. waar een of meer terminals beschikbaar zijn voor aanvragen tot bereiding van
beenhouwerijproducten.
Voor vragen of klachtenkan de gebruiker contact opnemen met de klantendienst van Delhaize:
Telefonisch: 0800/95.713
Via e-mail: info@delhaize.be
Per post: Delhaize – Klantendienst – Osseghemstraat 53, 1080 Brussel
Delhaize doet haar best om zo snel mogelijk te antwoorden, indien mogelijk binnen de 72 uur na ontvangst van de klacht, en zoveel mogelijk constructieve oplossingen aan te reiken. Delhaize is ook lid van de vereniging ‘Ombudsman voor de Handel’, met hoofdzetel in de Edmond Van Nieuwenhuyselaan 8, 1160 Brussel, info@ombudscom.be. Indien een geschil niet opgelost raakt via de klantendienst van Delhaize, kan deze onafhankelijke bemiddelingsdienst tussenbeide komen. Voor meer details zie https://www.ombudsmanvoordehandel.be/nl.
3. Beschikbaarheid van de dienst
Elektronische terminals voor bereidingsaanvragen van beenhouwerijproducten zullen enkel beschikbaar zijn voor de winkelklanten tijdens de openingsuren van de beenhouwerij van de winkel (zie openingstijden van de winkel aan de ingang van de winkel of op de website van Delhaize.be). [De laatste bereidingsaanvragen waarvoor de bereiding nog diezelfde dag moeten gebeuren, kunnen ten laatste één uur voor de sluiting van de beenhouwerij van de winkel worden ingediend. Bereidingsaanvragen kunnen niet meer dan 10 dagen op voorhand worden ingediend.].
Zodra de bereidingsaanvragen zijn uitgevoerd, worden ze uitsluitend in de daarvoor bestemde frigo bij de beenhouwerij van de winkel gelegd. Bereidingsverzoeken worden alleen geïdentificeerd aan de hand van het nummer dat door de elektronische terminal aan de klant is toegekend (en indien nodig herhaald via sms). In geval van problemen kan de klant altijd contact opnemen met de medewerkers van Delhaize die zich achter de toonbank van de beenhouwerij bevinden.
Delhaize stelt alles in het werk om de aanvragen op korte termijn voor te bereiden, rekening houdend met de omvang van de aanvraag en het aantal personen dat aan de toonbank aanwezig is, alsook om de door de klant gevraagde datum bij het indienen van de bereidingsaanvraag te respecteren. Delhaize kan echter niet aansprakelijk worden gesteld indien de bereiding niet kon worden uitgevoerd binnen de door de klant verwachte termijn of op de in de aanvraag aangegeven datum, of indien de bereiding niet volledig is of niet overeenstemt met de aanvraag van de klant.
Delhaize kan niet garanderen dat alle vleesstukken die via de terminal worden aangeboden permanent beschikbaar zijn in het beenhouwerijatelier. Delhaize verbindt zich ertoe om alles in het werk te stellen om te voldoen aan de bereidingsaanvragen van elke klant en de nodige voorraden beschikbaar te hebben. Zij wijst echter elke verantwoordelijkheid af indien de bereidingsaanvraag ondanks al haar inspanningen niet kan worden ingewilligd. Delhaize is niet aansprakelijk voor enige vergoeding voor het niet uitvoeren van een bereidingsaanvraag of voor het niet correct uitvoeren van een bereiding.
Bij een ontbrekend product zal Delhaize het ontbrekende product gewoon niet aan het pakket toevoegen. Indien nodig behoudt Delhaize zich het recht voor om de klant in de winkel op te roepen (via zijn reserveringsnummer) om naar de beenhouwerij te gaan en hem eventueel een ander stuk als vervanging aan te bieden. Delhaize behoudt zich het recht voor om, indien nodig, contact op te nemen via het telefoonnummer dat de klant heeft achtergelaten om hem eventueel een ander stuk als vervanging aan te bieden.
Productreserveringen via de website Delhaize.be, namelijk Delhaize Collect (d.w.z. online reserveringen van boodschappen die moeten worden opgehaald in het Collect-afhaalpunt van de winkels) of Delhaize Delivery (thuisbezorgingssysteem), vallen niet onder deze Gebruiksvoorwaarden, maar wel onder andere algemene voorwaarden die beschikbaar zijn op www.delhaize.be. Er zijn verschillende reserveringssystemen, waarvoor verschillende regels gelden.
4. Voorwaarden voor de geldigheid van de bereidingsaanvraag
Voor de geldigheid van de bereidingsaanvraag moet de gebruiker de aanvraagschermen op de elektronische terminal van de beenhouwerij correct en begrijpelijk invullen. Alle verplichte velden moeten correct worden ingevuld.
Het gsm-nummer is alleen vereist als de klant per sms geïnformeerd wil worden dat zijn bereiding afgewerkt is. Om praktische redenen is deze kennisgeving verplicht wanneer de reservering voor een latere dag geldt dan de dag van de reservering. Delhaize zal dit nummer enkel gebruiken om de klant op de hoogte te brengen van de beschikbaarheid van zijn reservering bij het afhaalpunt en/of om hem op de hoogte te brengen van eventuele incidenten bij de voorbereiding van zijn reservering.
De klant kan enkel een bereiding aanvragen voor de producten die op de schermen van de elektronische terminals worden vermeld (met uitzondering van alle andere producten). De gebruiker zal echter zijn andere boodschappen kunnen doen en zijn beenhouwerijproducten aan de kassa van de winkel kunnen betalen op hetzelfde moment dat hij ook zijn andere boodschappen afrekent.
5. Productinformatie
Voor alle informatie over producten, met name over allergenen, kunnen de klanten zich rechtstreeks wenden tot de medewerkers aan de toonbank van de beenhouwerij in de winkel. [De klant kan op de reservatieterminals informatie vinden over de allergenen per product].
Versneden vlees kan in principe nog tot 48 uur na de bereiding opgegeten worden, met uitzondering van gehakt en gelijkaardige producten, die in principe maar tot 24 uur na de bereiding door de beenhouwer geconsumeerd kunnen worden. Voor meer informatie over de bewaartijden en bewaarmethoden kan de klant zich rechtstreeks wenden tot de medewerkers achter de toonbank van de beenhouwerij.
6. . Annulering / niet-uitvoering van de reservering
Bereidings-/reserveringsaanvragen zijn geen bindende bestellingen van de gebruiker. Zij kunnen er dus te allen tijde en zonder verdere motivering van afzien, bij voorkeur door de betrokken beenhouwerij of winkel hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Als ze de door hen gevraagde coli niet willen kopen, kunnen ze deze gewoon in de frigo bij de beenhouwerij laten staan.
De koopovereenkomst komt pas tot stand nadat de klant de gevraagde producten in ontvangst heeft genomen, de samenvattende bon heeft kunnen controleren en nadat de betaling van de producten aan de kassa van de winkel geldig is verricht.
Indien de klant zijn pakje komt ophalen, uit de frigo van de beenhouwerij neemt en uiteindelijk toch beslist om het niet te kopen, met als gevolg dat het vlees abnormaal lang uit de koelkast zou zijn (met als gevolg dat het vlees dus ongeschikt wordt voor verkoop of consumptie), behoudt Delhaize zich het recht voor om van de klant een schadevergoeding te eisen die overeenkomt met de waarde van het niet gekochte vlees.
Delhaize behoudt zich het recht voor om de toegang tot de elektronische terminals te weigeren, of zelfs de uitvoering van de bereidingsaanvraag te weigeren, in geval van misbruik of het risico op misbruik van het systeem of gebruik dat het hoofddoel van het systeem zou overschrijden of dat Delhaize zou kunnen schaden.
7. Prijs - hoeveelheden
De prijzen die voor elk type vlees op de beeldschermen van de elektronische terminals vermeld worden, zijn de dagelijkse eenheidsprijzen die van toepassing zijn in de winkel. Bij een bereidingsaanvraag voor een andere dag dient de klant zich ervan bewust te zijn dat de prijzen op het scherm slechts indicatief zijn en dat de prijzen die van toepassing zijn op zijn pakket de prijzen zijn die van toepassing zijn op de dag dat het pakket wordt opgehaald.
De totale prijs van het pakket wordt op de verpakking aangegeven door middel van een etiket met een barcode dat bij de kassa gescand kan worden. Op het etiket worden voor elk gevraagd stuk vlees de prijzen en de geleverde hoeveelheden vermeld.
De promoties die van toepassing zijn op de prijzen zijn ook degene die van toepassing zijn in de winkel op de dag dat het pakket wordt opgehaald.
Kortingsbonnen die geldig zijn voor de gekochte producten worden alleen geaccepteerd als de betaling voor de beenhouwerijproducten gebeurt aan de kassa van de winkel vóór het verstrijken van de kortingsbon. De op de elektronische beeldschermen aangegeven hoeveelheden zijn slechts indicatief en zijn niet bindend voor Delhaize. Delhaize verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om de stuks te leveren met een maximumverschil van 10% meer of minder dan de door de klant gevraagde hoeveelheid.
De foto's op de elektronische beeldschermen zijn niet-contractueel en hebben slechts een illustratieve waarde (sommige elementen kunnen worden toegevoegd aan of verwijderd van het eigenlijke product voor een goede afbeelding). De productbeschrijving is het belangrijkste.
Delhaize kan niet aansprakelijk worden gesteld voor materiële fouten op de schermen van de elektronische terminals. Bij een fout of tegenstrijdigheid tussen de prijs op de elektronische beeldschermen en de prijs op de dag van de ophaling in de winkel overheerst de in de winkel toegepaste prijs, tenzij er sprake is van een kennelijke vergissing of indien dit zou leiden tot een verkoop met verlies.
Delhaize zal geen voorbereidingskosten aan de gebruikers in rekening brengen, maar behoudt zich het recht voor om schadevergoeding te eisen in geval van misbruik van de terminals.
8. Privacy - AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming)
De klant bezorgt Delhaize zijn gsm-nummer zodat Delhaize de dienst kan leveren. Deze persoonlijke gegevens worden bewaard voor de tijd die nodig is om deze dienst te leveren en worden vervolgens uit de databank van Delhaize verwijderd. De toegang tot deze persoonlijke gegevens is beperkt tot het betrokken winkelpersoneel zodat zij de aanvraag kunnen voorbereiden en de klant kunnen informeren wanneer zijn reservering klaar is of wanneer zich een incident voordoet bij zijn reservering.
De klant kan een klacht indienen bij de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/verzoek-klacht-indienen ).
In haar relaties met haar klanten en met de gebruikers van de productreserveringsdienst bij de beenhouwerij houdt Delhaize zich aan de toepasselijke regels inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en de persoonsgegevens, met inbegrip van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Voor meer informatie over dit onderwerp, alsmede informatie over de uitoefening van de rechten door de klant en het gebruik van (computer)cookies, zie de Privacyverklaring (https://www.delhaize.be/nl-be/CP:gdprprivacy)
9. Diverse bepalingen
Delhaize behoudt zich het recht om deze Gebruiksvoorwaarden op elk moment te wijzigen. De wijzigingen
zijn onmiddellijk van toepassing op elke bereidingsaanvraag nadat de wijziging online is geplaatst.
Als een van de clausules van deze algemene Gebruiksvoorwaarden nietig, ongeldig, niet bindend of
illegaal zou blijken, blijven de andere clausules van toepassing. De verwijderde clausule zou
vervangen worden door een andere geldige clausule die zo dicht mogelijk aanleunt bij de zin en het
oorspronkelijke doel van de verwijderde clausule.
Het feit dat Delhaize niet de toepassing van een clausule van deze Algemene Gebruiksvoorwaarden
vraagt, kan niet beschouwd worden als het verzaken aan de toepassing van deze clausule.
Delhaize wijst alle verantwoordelijkheid af in geval van een technische storing of onbeschikbaarheid
van de elektronische terminals.